Odeslaná pošta .v. emailové adresy

Při odesílání faktur musím často řešit na které emaily se mají faktury odesílat. Pro mne by bylo ideální aby se dalo u emailu nastavit, že je pro odesílání faktur, pokladních dokladů, zápočtu, upomínky, … I na druhé straně mají podobné potřeby jako naše emaily pro sekce, externí aplikace a účtárny.

Všechny faktury posílám i sám sobě, stačil by na to parametr poslat sám sobě. Nebo automaticky uložit třeba do adresáře ve WorkPlace

Tohle už se probíralo:

V současnosti se v podstatě používá pouze odesílání faktur emailem s tím, že se to odešle na všechny emaily, co jsou na Osobě navěšené. V praxi to je nedostatečné a musí se udělat nějaký mechanismus, co to bude řídit.

Nejde jenom o odesílání dokladů typu faktura, ale obecně libovolné sestavy - např. je tu hlášení o odpadech, upomínky a asi by se našlo i pár dalších věcí.

Celé si to představuju tak, že na Osobě vznikne nová záložka s nastavením, kde se to bude řešit. Budou to řádky, kde v každém řádku:

  1. Vyberu sestavu (faktura)
  2. Můžu vybrat konkrétní adresu / pobočku
  3. Zadám jeden nebo více emailů kam se to má poslat

V další fázi by se to mělo rozšířit o další způsoby doručení:

  • Spousta odběratelů používá nějaké API nebo webové portály a něco jako faktura emailem je nezajímá.
  • Taky by se tady mělo dát říct, že se to má prostě vytisknout na tiskárně - třeba Libor má myslím pár lidí, kterým dává papírové faktury.
  • Šlo by to asi odeslat datovou schránkou, případně to napojit třeba na Dopis Online - Česká pošta, s.p.

Taky by mělo dát říct, co se vlastně odešle - např. u faktury:

  • Můžu chtít odesílat i nějakou elektronickou formu typu ISDoc nebo EDI (musím být schopen vybrat konkrétní formát)
  • Můžu mít více typů faktury a měl bych mít možnost u konkrétního zákazníka některou zvolit

Nakonec by šlo udělat tlačítko “Odeslat neodeslané”, které by to automaticky rozeslalo bez nějaké odklikávání atd.

Další věc, která s tím souvisí, je emailová adresa odesílatele. To dneska není moc dořešené, a asi by stálo za to mít na to nějaké podobné nastavení.

Bingo! Tak nějak klidně po kouskách, ten konektor do ISDS by byl dobrý i pro stahování datových zpráv

Dnes jsem zrovna potřeboval odeslat Pokladní doklad - stvrzenku o uhrazení mých faktur klientovi. Nyní to musím řešit takto:

  • Uložím na disk do jeho složky
  • Vejdu do jeho databáze a tam to ručně naimportuju,
  • pro jistotu, mu to ještě pošlu na jeho email

Myslel jsem si že by to mohlo být nějakém nastavení Druhu dokumentu a že když to jde u příjaté faktury, tak na to již někde je aparát, který jen nemá ve výčtu pokladní doklad, účetní doklad (zápočet) smlouvu…

Udělám to. Sice mi pořád není jasné, jak se to řeší s těmi podpisy, ale nebudu o tom přemýšlet :slight_smile:

P.S.: fakt bych ocenil, kdyby se do jednoho tématu nemotaly problémy, co spolu nesouvisí.

Já myslím, že tohle je už do jisté míry vyřešeno v Nové osoby,
takže bych to uzavřel…