SALTEDGE - BANKA - Napojení na většinu bank v ČR,EU i mimo

Docela zajímavá služba pro napojení v podstatě všech bank v CZ i EU Countries | Czech Republic | Salt Edge

Vypadá to zajímavě, ale není tam ceník, a není tam vůbec popsané, jak to vlastně funguje.

Jestli to chápu dobře, tak to cílí na velké zákazníky jako jsou úvěrové společnosti, pojištovny, FinTech firmy apod.

Možnost, že by se přes to daly stahovat výpisy do Shipardu, je obávám se limitně blízká nule.
Většina těch bank je napojených přes PSD2 a to bude vyžadovat podpisy nějakých smluv a kdoví co ještě.

Firem a řešení, co něco podobného takto nabízí, je víc (jsou i u nás). Vždycky, když to studuju, tak mi vyjde, že to není tak jednoduché, a většinou to nakonec stejně neumí stahovat výpisy.

Možná je na čase otevřít diskusi, jestli ty výpisy mají vůbec smysl a jestli by nešly nahradit seznamem transakcí (což umí většina stávajících bank)…

Pokud by se mohla účtovat banka podle transakcí, tak by to mělo být na nastavení banky. Nemyslím si, že se této myšlence budou ochotni přizpůsobit všichni.

1 Like

Jasně, to není něco, co se dá nějak hromadně zapnout.

Taky není vůbec jasné, jestli ta která banka do těch pohybů dává všechno (třeba poplatky). A není vůbec jisté, jak ty pohyby časově “padají” do výpisů (tj. není žádná jistota, že den z okamžiku pohybu je den na výpise).

Celkově by to vyžadovalo rozsáhlejší průzkum.

Jenom mě tak napadlo, jestli ta fixace účetních na výpis není jenom tradice (něco jako podpis na faktuře). Vůbec netuším, co říká Zákon o účetnictví, případně jiná legislativa.

1 Like

a zeptám se konkrétně KB má API pro stahování transakcí? Pokud ano, tak bych do toho šel.

Kdysi jsem účtoval rok banku v jiném hojně rozšířeném programu, a tam se to účtovalo naopak právě jen jako bankovní transakce, žádné doklady. Takže by to nemělo ničemu vadit.

Výhody, které vidím:

1. úhrady by se mohly párovat v reálném čase, takže saldokonto by bylo zase víc aktuální